sobota 20. září 2008

Podepsali jste se? K čemu vám to bude? (opět hoax)

Tak mi po krátké chvíli přišel další e-mail. Nedá se úplně říci, že je to hoax, ale má s tím mnoho společného. Je zbytečný a jediná věc, ke které přispěje je zatěžování internetu a zaplňování bezedných mailový schránek. Tu máte text mailu:

Šla jsem na párty, a pamatuji si, co jsi mi řekla. Řekla jsi mi, abych nepila, mami. Tak jsem si místo alkoholu, dala nealko. Byla jsem na sebe hrdá, přesně jak jsi řekla, že budu. Tak jsem nepila a řídila. Kamarádi si mysleli, že můžu. Zvolila jsem si správně a rada od tebe byla taky správná. Párty skončila, a lidi se rozešli. Nastoupila jsem do auta, jistá, že se dostanu domů celá. Nikdy jsem nevěděla, co přijde, mami. Něco, co jsem nečekala. Teď ležím na chodníku a slyším policajta jak říká, "Ten co zapříčinil tu nehodu byl opilý". Mami, jeho hlas zní tak velmi daleko. Moje krev je všude kolem zkouším neplakat. Slyším doktora jak říká, to děvče umírá. Jsem si jistá, že ten chlapík neměl ani tušení co se stalo, když byl opilý, protože si vybral pít a jezdit. A já teď musím umřít. Tak proč, to lidé dělají, mami když ví, že to ničí jejich životy? A teď bolest zabíjí mě. Vzkaž sestře, aby se nebála, mami. Vzkaž tátovi, aby byl statečný, že přijdu do nebe. Napište "Daddy's Girl" na můj hrob. Někdo mu přece mohl říct, že není správné pít a jezdit. Možná jeho rodiče mohli a já bych byla naživu. Můj dech se zkracuje, mami. Vážně se začínám bát. Toto jsou moje poslední chvíle a já jsem nepřipravená. Přeju si, abys mě mohla držet, když tu ležím a umírám. Chtěla bych ti říct "Mám tě ráda, mami!" Sbohem.

Nadace organizující petici Against Drink Drivers (proti opilým řidičům)
DOUFÁM,ŽE ZÍSKÁ 5000 PODPISŮ NA TUTO PETICI, POSUŇTE TO NA PODPIS.
Když tato petice dosáhne 5000, prosím vrate to na adresu:

MADD P.O.Box 541688Dallas,TX75354-1688 1-800-GET-MADD ( 1-800-438-6233 )

Jestli ti došla tato petice a ty jsi nic neudělal/a, jen ji vymazal/a, Tvoje samolibost je neskutečná.

Podpis je malou pomocí. Jestli sis to ale přečetl(a), prosím podepiš se na konec. A nikdy nezapomeň, NIKDY NEPIJ KDYŽ CHCEŠ ŘÍDIT, ani jednou, i když si myslíš, že na tom nezáleží. ZÁLEŽÍ NA TOM!!!

A teď jak se podepsat:
1. Označ si celý text tohoto mailu (třeba myší, atd...) a zmáčkni CTRL+C.
2. Otevři si nový mail a vlož do něj tento text (CTRL+V).
3. PODEPIŠ SE NA KONEC.
4. Potom ho pošli každému, koho znáš.
A pár důvodů, proč podobné maily neposílat a vyloženě je ignorovat:
  1. K ničemu tím nepomůžete a žádná organizace, která by pořádala petici by nezvolila tento způsob. A to protože:
    • Petice není právně platná. Z více důvodů, jeden z nich je např. ten, že samotný podpis nestačí, mimo jiné se musí uvést také adresa bydliště. Petiční zákon naleznete třeba zde.
    • Nedají se sečíst podpisy. V tomto mailu vás vyzívají, abyste jim email zaslali po překročení 5.000 podpisů. I kdyby to někdo spočítal a zaslal jim to, kdyby to zaslali třeba i dva lidé, je možné, že bude určitá část podpisů stejná, nebo se budou podpisy opakovat.
  2. Nepřistupujte na psychické vydírání. Věta "Jestli ti došla tato petice a ty jsi nic neudělal/a, jen ji vymazal/a, Tvoje samolibost je neskutečná." je krásným příkladem toho, jak ovlivnit vaše rozhodování. Zvláště pokud věc o kterou se jedná, je v podstatě správná.
Opět připojím odkaz na server o hoaxech, přesně tento hoax na něm naleznete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy