středa 28. května 2008

A je tu další jubileum...

Velmi nedávno jsem měl na blogu jubilejního 10.000 návštěvníka a včera jsem přidal další zajímavé číslo. Na blog už jsem napsal 150 článků. No nevím jak myslíte vy, ale podle mě je to docela dost. I když se občas domnívám, že moje články stojí za tu velkou hnusnou smradlavou hnědou potvoru, ale pár lidí mi tvrdí, že ne a možná i proto píšu dál. Tak jenom doufám, že až to opravdu bude stát za starou bačkoru, někdo mi to včas řekne. Ale co, vždyť je to vlastně jedno - hlavně že mi občas klikáte na reklamy od Etargetu a mě naskakují penízky. To je vlastně další jubileum - překročil jsem hranici 500 vydělaných korun.
A protože mě dneska Fefe na svém blogu předběhl, nebudu psát o tom jak učitel Šmíd telefonuje při hodině, ani o ničem podobném, ale raději o... No kurňa, o čem mám psát. Třeba dám pár tipů, kterých jsem se v blogovací branži naučil. Aneb jak vytvořit úspěšný blog se zajímavou návštěvností a dobrou pozicí ve vyhledávačích.

  1. Pište. Co nejčastěji a o čemkoli. Když si táta zakládal blog, dělal to hlavně ze zištných důvodů - reklama na Intru a Nutrii se hodí vždycky, zvlášť pokud si chce vylepšit pozice ve vyhledávačích. Ale ono nic, psal o Intře, o Nutrii, o Lifestyles a ve vyhledávačích se nechytal. Rada je jasná - musíte psát o všem možném. Pak teprve máte u vyhledávačů šanci.
  2. Snažte se psát o něčem, co umíte a co by mohlo někoho zajímat. Ano, vaše příhody ze života jsou zajímavé, ale nejraději si je přečte někdo kdo vás zná, a to většinou moc lidí není. Když napíšete návod na nějakou hru, pár cheatů a přidáte zajímavé informace o kapele, která zrovna letí, máte úspěch skoro zaručen.
  3. Nevzdávejte se po půl roce. Na každého při psaní blogu přichází krize. Na mě docela často a téměř každý týden mám chuť s tím seknout, ale když tuto chvilkovou náladu přejdu je to zase na čas dobrý. Ale pokud vás psaní nebude dva měsíce v kuse bavit a budete se do něj muset nutit, to pak raději přestaňte.
  4. Nemusíte psát každý den. Klidně si dejte pauzu. A nelekejte se pokud se vám v tomto období sníží návštěvnost - je to přirozený jev. Ale pokud budete psát pro návštěvnost, budou stát články za prd.
  5. Snažte se aby byl každý článek zajímavý. I když je to o úplně běžném životě, dá se to ozvláštnit. Co třeba přidat obrázek, vtip nebo nějaké pořekadlo? Také se snažte o čitelné formátování textu a o umírněný vzhled stránky, když vidím některé blogy (většinou puberťaček) obvykle mě z toho rozbolí oči a divím se, že vůbec existuje tolik nesouladných barev. Pokud nemáte grafické cítění (nestyďte se za to, já ho také nemám), používejte šablony. Nikoho jimi neurazíte a neodradíte.
  6. Provazujte své články s vašimi jinými. To je heslo, kterým se moc neřídím, protože jsem na to hodně líný. Skutečnost je taková, že pokud nechcete aby vám návštěvník ihned ze stránky odešel, musíte ho upozornit na jinou zajímavou stránku na vašem webu. Třeba odkazem na nějaký článek se souvisejícím tématem a podobně. Čím déle na svém webu návštěvníka udržíte, tím větší naději máte, že se sem ještě někdy vrátí.
  7. Zajímejte se o své návštěvníky. Díky různým službám můžete zjistit spoustu věcí. Díky Toplistu stručné údaje, hodí se odkazující stránky, a díky Google Analitycs o podrobnější věci, jako jejich poloha na mapě a podobně. Crazy Eggem pak můžete zjistit kam kdo kliká.
Tip pro odvážné
Ti nejúspěšnější bloggeři musí být rodilí provokatéři. Myslím, že dobrým bloggerem by byl třeba můj spolužák Patrik K., typickým příkladem úspěšného bloggera je Radek Hulán. Pokud totiž chcete opravdu velkou návštěvnost, musíte provokovat jak to jde. Navážet se do politiků, do linuxáků, do vistařů, do wofkařů, do chemiků (My Chemical Romance, tak doufám, že jsem to napsal správně, kdyžtak mi vynadejte) prostě do koho se namane. Ale chce to pevné nervy, lidé vám za to budou často nadávat. A na to já nejsem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy