pátek 25. dubna 2008

Tak to byl fór!

Ani se mi dneska nějak psát na blog něchtělo, přečetl jsem si ale jeden "skvělý" článek na, jak je v diskuzi vtipně poznamenáno, Lživě.cz. Týká se totality od Googlu a toho, že velký strejda Gůgl o nás ví skoro všechno. Ne že bych to chtěl snad popírat, to ne, Google je totiž jedna z nejchytřejších firem světa a je zajímavé sledovat její myšlenkové pochody, takže by to, že indexují všechny vaše dotazy, maily a komunikaci (samozřejmě v rámci Google, GMailu, GTalku apod.) mě vůbec nepřekvapuje. Dokonce si myslím, že Google jde v předvídání budoucnosti mnohem dál, se vzrůstajícím počtem uživatelů internetu a s rostoucí oblibou streamovaného videa se nároky na připojení zvyšují a jednoho dne se stane, pokud tomu Google nepředejde, což se nejspíše už stalo, že drátky po kterých se vaše data přenáší budou najednou přetížené. To se ale nejspíše nestane, neboť Google staví velké serverové farmy, které by mohli kdykoliv začít fungovat jako velké proxy, pokládá kabely s velkými přenosovými kapacitami a jistě koná spoustu dalších věcí o kterých nemáme tušení. To lehce odporuje jednomu názoru z článku na Živě: "Je těžkopádný (Google), pomalý, vykazuje znaky monopolního chování, špicluje své uživatele a navíc se..." Vám připadají takovédle činy jako pomalé a těžkopádné? Mě spíš jako dokonale promyšlené.
A přesto je Google tisíckrát oblíbenější než např. Microsoft. Proč asi? Kdy poprvé nám dali pánové z Redmontnu něco zadarmo? Nejspíš až poté, co zjistili, že jejich WLM se prodávat nebude, že placené mailové schránky nejsou v módě a tak dále. Zato Google toho dává zadarmo opravdu dost. Sponzoruje vývoj různých open-source projektů, vytváří vlastní projekty zdarma... Vydělává na něčem jiném. Ne na tom, že vytváří software který chci používat, ale že mi doporučí reklamu na cizí produkt a vydělá na reklamě. To, že k tomu používá informace, které ode mne získal, jako jsou výsledky z vyhledávání, archiv mailů apod., vlastně nevadí, protože pokud doporučí správně (třeba obchod s batohy do outdooru) budu jenom rád za ušetřený čas. A že by chtěl Google mé údaje využít k nekalým úmyslům? Tomu zase až tak nevěřím... K čemu by mu to bylo?

Dost ale o Googlu, raději něco ze života. Z dněšního rána mám zajímavý zážitek, který mě i trochu pobavil. Jako každé ráno jsem čekal na náměstí na odvoz do Klatov. Na lavičce tam ale seděl mladík, něco kolem pětadvaceti - tipuji, v ruce sklenici (pěknou, půllitrovou) naplněnou neznámou černou tekutinou, kdyby se poté co vstal nemotal, asi bych tipoval, že to bude coca-cola nebo kofola, ale patrně to bylo něco silnějšího. Snažil se stopovat, ale nějak nikdo nezastavil, kdo by taky zastavoval někomu zjevně připitému, a tak si to zamířil ke mně a ptal se kdy jede autobus. Asi tak za hodinu, řekl jsem mu, a až teď jsem si uvědomil co je na něm hodně zvláštní. Na hlavě mě nasazené lyžařské brýle, takový ty velký sjezdovkový. Hned mi to ale objasnil - prý je nahoře ještě sníh a tak si tam zajede. No, trochu sněhu tam asi ještě bude, ale v tomhle případě to nevypadalo moc promyšleně. Chvilku přemýšlel a pak začal znovu, tentokrát úspěšně, stopovat. jedete na Rudu?, ptal se lidí v autě, taky nějací mlaďoši. Prý že ne, že jedou do Klatov. A on prý, že to nevadí, nastoupil si a odjel. To bych rád věděl, kde asi skončil.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy