středa 16. ledna 2008

Mám notebook!

Tak jsem se konečně dočkal a koupil jsem si notebook, na kterém píšu i tento článek. Protože jsem zatvrzelý linuxák, koupil jsem ho bez Windowsů, a tak jsem ušetřil dva tisíce. Notebook jsem dostal v pátek a tak jsem si s ním mohl "hrát" přes víkend. Moje hraní spočívalo v tom, že jsem se snažil správně nainstalovat Linux.

První zmatení nastalo hned jak jsem notebook vybalil. Koupil jsem totiž HP Pavilion dv6500, ale na víku je napsáno pouze dv6000. Byl to nejspíš však jenom úklep, protože v BIOSu se název zobrazoval správně.




Začal jsem Fedorou, kde to vypadalo nadějně, ale druhý den mi přestalo fungovat instalování aplikací. Starší kolega však Fedoře pořád věřil a tak se mi ji snažil ji tam nacpat.
Já už s ní ale neměl nervy a tak jsem vyzkoušel jinou linuxovou distribuci, kterou mi doporučil i jeden známý. Zkusil jsem Mandrivu. Tam šli instalovat aplikace skvěle, ale nenašlo to ovladače na grafickou kartu. Ty jsou ke stažení na internetu, ale nedařilo se mi je zprovoznit. Pak opět přišel starší kolega a v mojí nepřítomnosti se mu zadařilo a podařilo se mu nastavit správné rozlišení.
Ještě pár věcí ke stavbě notebooku. Pořád jsem si ještě nezvykl na klávesnici, tlačítka jsou na sebe hrozně namačkaný, dost často se ještě uklepávám. Také s touchpadem nejsem kamarád, musel jsem si přes USBečko připojit klasickou myš.
Teď už ale k Linuxu. Po pár dnech moření se začalo dařit a já dostal počítač do použitelného stavu. Podařilo se mi naimportovat nastavení z Windows, konkrétně z programů Firefox a Thunderbird.
Včera se nám podařilo rozchodit WI-FI a hned jsme našli dvě sítě. To co se ještě nepodařilo rozhodit je web kamerka, která nemá pro linux žádně ovladače a pak ještě bluetooth, o jehož rozchození jsem se ještě nepokoušel.
Výrazným nedostatkem je to, že po zastrčení jacku od sluchátek se nevypne vestavěný reproduktor.
Dneska přišel další úspěch. Podařilo se mi zprovoznit 3D plochu, která je v Linuxech na úrovni, na kterou se Visty nemůžou ani hrabat.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy