úterý 26. června 2007

Používám Linux! Proč?

Na svém počítači už delší doba, přibližně tři měsíce používám nepřetržitě Linux. Přesněji Xubuntu. Abyste pochopili některé souvislosti, nejdříve info o mém počítači. Aby si někdo nemyslel, využívám ještě otcův počítač, nesrovnatelně lepší!

Procesor: Intel Pentium II
Operační pamět: 256 MB
Harddisk: 6 GB
O grafické a zvukové kartě se radši ani nebudu zmiňovat. Typ základní desky nevím, nepodařilo se mi zjistit.
Dříve jsem používal Windows98, ale z určitých důvodů jsem se rozhodl nainstalovat Xubuntu.
Xubuntu běží v grafickém rozhraní XFCE, což je rozhraní velmi jednoduché a beží opravdu rychle. To je první výhoda proti Win98. O spolehlivosti systému se snad ani nemusím zmiňovat.
Pak je tu lepší podpora než ve Win98. Linux nemusíte rozlišovat jako verze Windows, proto vám tu poběží i aplikace vydané před X lety. U mě to je Skype, ve Win98 nešel ani spustit.
I aplikace jsou tu lehce rychlejší, např. Firefox, Thunderbird. Obě tyto aplikace byly ve woknech téměř nespustitelné pro svojí rychlost.

Pokud máte také starší comp a nebojíte se riskovat zkuste Xubuntu (či jinou distribuci založenou na XFCE). Možná tak ušetříte vyhozené peníze za Vistu při koupi nového počítače a zůstanete u Linuxu.

1 komentář:

rennieinka řekl(a)...

ahoj, mám jeden dotaz, píšeš tu, že používáš Skype na xubutu.. nevím jak se "poprat" s formátem v jakém se mi stál=.bin ... jak jsi to vyřešil? Děkuji za odpověď nejlépe na rennieinka@soukromy.cz děkuji R.

Okomentovat

Sponzorované odkazy