úterý 12. srpna 2008

Zkouška spojení... Tady I ... chrk, hrgr ... C ... chkr, hgr... Q

Tak jsem se po dlouhé době odvážil vyzkoušet oficiální ICQ. Proč nakonec ne, Windows XP virtualizuji přes VirtualBox, při normální práci se mi kvůli zaneřáděným registrům počítač nezpomalí. To mi v Linuxu opravdu nehrozí (nejsou registry.)
Notebook mám poměrně nový, celkem svižný, i ve virtualizovaných Woknech vše běhá pěkně rychle, s trochou trpělivosti se v nich dají dělat i věci jako je modelování 3D, střih videa, úprava hudby a tak podobně. Samozřejmě jen tak na zkoušku (nový program, zajímavá možnost, něco zdarma), 99 % programů bych nahradil něčím v Linuxu.
Ale ICQ mi už delší dobou zlobí, může za to ošklivá společnost AOL, kterou nezachrání od mých úlevů ani to, že je izraelská. Ta si se svým protokolem hraje jak chce, proč také ne - kdo se chce domluvit se zbytkem ČR holt ICQ mít musí, takže držte hubu a krok.
Transport přes Jabber už také neběhá jako dříve, chlápci od Jabbimu se sice snaží a co chvíli píšou, že něco upravujou, restarujou, rozběhávají... Ale zatím to vypadá tak, že když se nutně potřebuji přihlásit, zrovna mne to nepřihlásí. V takovýchto krizích sahám po také ošklivém Meebo.com, mít něco v okně prohlížeče, to není nic pro mne, zvlášť když to na novou zprávu upozorní lehkým blikáním - kdo si toho má všimnout.
A tak jsem stáhl z Atlasu českou verzi ICQ 6, a začal instalovat. Už instalace mne velmi znechutila svojí zdlouhavostí, stahováním balíčků z internetů, rozbalováním a na závěr otázkou, co bylo dřív, jestli vejce či slípka. A já myslel že si instaluji IM klienta.
Instalace byla na můj vkus velmi dlouhá. Také už ta mi trochu přetížila počítač, naštěstí to ještě snesitelné bylo. Pravé peklo nastalo při spuštění. Jako hodně lidí ani já nemusím moc tyhle "omalovánky", když toho není příliš - budiž. Ale tady toho rozhodně příliš je.
Jako většina laptopářů, kteří monitor nemají příliš vysoký, neocením dlouhé listování v seznamu kontaktů, který se mi na monitor nemá šanci vejít. On by se vešel, jen kdyby šla schovat telefonovací část.
Teď se dostávám do té pravé testovací části. Zkouším co to ICQ umí (skoro nic), snažím se pochopit, jak ho někdo může ještě používat a hlavně si nastavuji avatar. Žádní čertíčky nechci, díky já vlastního čertíčka taky nemám, ale hodím si tam Yettyho. A zde je kámen úrazu - podpora formátů JPG, GIF a BMP je sice pěkná, ale proč tu není PNG? A proč tu je BMP, to ještě někdo používá? Když nechci žádnou kompresi mám RAW, případně TIFF. Převádění obrázku do jiného formátu mne opravdu nakrklo. No nic, vydržel jsem už hodně, vydržím i to. Jaký byl ale můj údiv, když nahraný obrázek nebyl takový jak by měl být, krásně vyhlazený, skoro jako ICQ samo. Ale ne, ICQ nechce aby mu v omalovánkách někdo konkuroval - trochu můj avatar z pixelizovalo a z mého Yettyho je najednou kostka.
Takže můj závěr z rychlo-prohlídky ICQ: nepoužívat, životu nebezpečné. Pokud si chcete hrát, zkuste Hry.cz, pokud si chcete s někým duchaplně povídat skuste Jabber (GTalk). Že já ještě všechny k přechodu na Jabber nepřesvědčil.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy