sobota 25. listopadu 2006

Trocha filozofie "díl 5"

"Na chytrost stačí přijít"

Nejsem si úplně jistý jestli je to pravda u každého, u většiny lidí se tato změna projeví radikálně. Změny mohou být různé: více sebejistoty, pocity rovnocennosti atd. Změny nemusí být přimo vidět, může se změnit jen způsob myšlení, nebo vyjadřování. Někdy je to jen ujasnění cílů. Jak k tomu ale dojde? V jedné knížce bylo napsáno že přežití je stav mysli, rovněž chytrost je stav mysli. Projevuje se to v různém věku, nejčastěji ale v pubertě. Ještě nemám uplně ujasněno proč se to "provalí", ale obávám se že je to rovněž u každého jiné. Možná bysme mohli větu předělat na výrok zoufalého žáka:
"To že jsem chytrý si musím uvědomit, ale nevím jak!"
Bohužel i toto je možné, většina lidí nad tím moc ale nepřemýšlí, oni si to ani nemusí uvědomit. O tom je puberta. Uvedu jeden příklad s žákem, kterému budeme říkat pro anonymitu Vojtěch.

Byla hodina fyziky a náš učitel Pijan se opět ptal na jeden ze svých zákěřných příkladů. Už pár lidí bylo vymláceno* a tu se vedle mě Vojtěch probudil a řekl mi správnou odpověď. Jen jsem tak na něj zíral, protože jsem na výsledek nemohl přijít a on prohlásil: "Vžyť já sem vlastně chytrej!" . Výsledek byl správně což mě vůbec neudivilo.

*rozumněj= už pár lidí dostalo kouli

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy