pátek 8. srpna 2008

65 %

Už je to tak, z našich krásných prázdnin už je pryč skoro 65 %. Sotva začaly a všude už se mluví o návratu do našich krásných prvorepublikových škol. Histrorie live.
Nebudeme si kazit náladu pohledem na zítřek horší než dnešek a raději něco zajímavého.
Kupříkladu, pořád přemýšlím nad vlastním blogem - jako doopravdy vlastním. Žádná šudlátka Blogger, Blog, WebSnadno, WebGarden a podobně. Tahle vize má ale hodně ale. Za prvé vlastní doména. Problém veliký, neboť mne nic nenapadá. Nejlepší doména by byla taková neutrální a zároveň pěkná, originální a líbivá. Také by nesměla být moc dlouhá, maximálně sedm znaků, víc určitě ne. Kdo si to potom má pamatovat. Neutrální, pěkná, líbivá a originální zejména proto, že se chystám pár lidem nabídnout možnou subdoménu a tak by bylo dobré kdyby i jim se doména zamlouvala.
Pak je tu ještě otázka samotného blogu. Samozřejmně by šlo využít nějakého velkého molocha značka WordPress, Drupal, Joomla a podobně, ale to je pro mě zbytečně velké, monstrózní a v některých věcech nevyužitelné. Naopak některé jiné potřebně funkce to postrádá (nebo nepostrádá, ale já je neumím najít).
A tak jsem se dnes (už asi po desáté) rozhodl, že si napíši vlastní redakční systém. A zároveň jsem se rozhodl udělat ho trochu revoluční (a opět jsme u toho, kdo ví, kolik takových už je, jen já je nemůžu najít) - vysoce modulární a objektový.
Nu, tak velikánštví jsem si užil a tak toho zas můžu nechat. Začala nám olympiáda. V Číně. Kdyby si mých pár následujích řádku přeložil nějaký vyšší čínský soudruh, asi bych dopadl jako spousta dalších webových stránek, které Čína blokuje. To se nejspíš nestane, páč jsem malá rybka ve velkém moři, ale kdo by nevyužil příležitosti a nějakou tu kapku nepřilil.
Co se olympiády týče, nejvíc se mi libilo prohlášení K. Schwarzenberga:

"Všechny evropské národy by měly mít dostatečné poučení z toho, jak Hitler když uspořádal olympijské hry v Berlíně z toho těžil. Přiznejme, že měl báječnou propagandistku, filmařku Leni Reifenstahl. Ten film o olympiádě byl vynikající, takové zneužití olympijské myšlenky pro propagaci diktatur by se nám už nemělo stát." (zdroj radio.cz)
Tak doufám, že své rozhodnutí nezměnil a na olympiádu, jako spousta jiných, nejel. Ač všichni si navyšovali svůj politický rank prohlášeními o nutném bojkotu olympiády, dopadlo to stejně jako když jsme si s klukama ve třídě chtěli vzít na koncert sukně. Jako i my se oni politicky učesali a pěkně spořádaně se do Číny vypravili. Kdo by si to chtěl rozházet s Čínou, to raději něco skousneme, že ano. A tak byla na zahájení rekordní politická účast (zdroj).
Nebyl bych to já, kdybych do všeho nezapletl trochu z Narnie. Při posledním přečtění druhého dílu (Princ Kaspian), mne zaujala hlavně postava Rípčípa. Jo, kdyby takových jako on bylo v dnešní době víc, hlavně mezi politiky. Trocha rytířskosti a oprávněné hrdosti by určitě neuškodila. Ale zpět k olympiádě.
Všechny žvásty o tom, že olympiáda by neměla být politickou událostí ale sportovní, by byly sice pěkné, ale zkuste to vysvětlit půl druhému milionu lidí, kteří byli kvůli olympiádě vystěhováni (zdroj).
Všude sice určitě slyšíte nadšené hlasy Číňanů, jak moc jim olympiáda pomáhá a jak je teď všechno úplně supr. Kdybyste ale žili ve státě, kde vám blokují internet, hlídají na každém kroku a na nějaký alespoň trochu spravedlivý soud nemáte ani nepatrný nárok, dovolili byste si říkat něco jiného? Tím jen chci naznačit, že ne všechno co se třpytí je zlato.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy