čtvrtek 17. července 2008

Bombastické tajné obrázky - jen zde!

Nevěřili byste, jak důležitý je nadpis u článku. Možná že věřili, pokud vás upoutal právě nadpis. Ale o tom sem nechtěl dnes psát - jen prostě často dáme na první dojem víc než si uvědomíme. Nu, toho ovšem krásně využívají naše tištěné Plesky, že ano, koho by to neupoutalo.
Mám zrovna dobrou náladu, já vím, že v jiné na blog nepíšu, ale teď je zrovna ještě o trochu větší než obvykle. Po dlouhých měsících jsem totiž oprášil adresu Hry.cz a zahrál si šachy. A co se nestalo, poprvé - no to asi ne, ale už fakt po dlouhé době - jsem nad někým vyhrál. Zvláštní je to, že ať jsem mluvil s kýmkoli, každý si stěžoval, že na internetu se to nedá vyhrát - proč jsem já narazil na někoho takového až teď? Nevím, ale radost je o to větší.
V poslední době se mi výrazně zvýšila návštěvnost tady na blogu. Nejdřív jsem to měl pod kontrolou - zvýšil jsem si ji článkem o tipech a tricích pro Travian. To byl první den toho bláznovství a návštěva se mi vyšplhala někam k sedmdesátce. To člověka potěší. Čekal jsem však, že návštěvnost bude postupně klesat, až se zas vrátí na průměr - možná trochu vylepšený. Co se ale nestalo. Druhý den návštěvnost 196 lidí - už jen čtyři do překonání pěkné (nechce se mi říkat magické, to už je hodně omšelé) hranice. Co stálo za takovýmto rychlým vzrůstem?
Možná jste si u některých starších článků všimli odkazu na službu Linkuj.cz, kterou můžete daný článek zalinkovat. Házel jsem to pod články asi čtvrt roku, ale pak jsem to vzdal, kazilo to vzhled stránky (normálně puntičkář nejsem, ale pokud jde o web tak jo) a navíc na to nikdy nikdo neklikl.
Až v ten osudný den Z (jako Zalinkováno) mi někdo klikl na tento odkaz u článku "Aktualizace do CSM" a celé dva dny se odkaz udržel na předních příčkách jedné z titulní stránky Linkuj.cz. To se jen tak nepovede.
I když se teď návštěvnost zas trochu ustálila (alespoň v to doufám), pořád jsem si o deset návštěv denně v průměru polepšil. Že by ty moje žvásty někoho zajímaly?
Jak jsem tak uvažoval o přesunutí blogu na vlastní hosting a doménu, napadla mne možnost pořídit si vlastní server (jako reálný, takovou tu krabičku). Pak mi to ale nedalo, oprášil jsem sešit z fyziky a podíval se na jednoduchý vzoreček E=P*t a když jsem si dosadil, nebudu to komplikovat, nejsem zkoušený, vyšlo mi, že ročně by takováto serverová hračka vyšla na dvanáct tisíc jenom za elektřinu (počítal jsem 5 Kč za 1 kWh, nejsem si tímto údajem úplně jist, na fakturách tento údaj záhadně chybí - ani tam není nic k jeho vypočítání - a tak jsem spoléhal na průměr, který jsem našel na internetu). Dvanáct tisíc ročně, to máme 1.000 měsíčně (pravda, trochu jsem to přizaokrouhloval :D) - prostě a jednoduše - nevyplatí se to.
Doufám, že jsem se ve výpočtech nespletl, přece jen jsou prázdniny a nerad bych si pokazil svojí falešnou reputaci (i když by to bylo jen a jen správně) - pokud jsem se spletl, stejně se nebojte a klidně napište. Alespoň po té šachové výhře spadnu z obláčků zpátky na zem.
To nám ta noc při tom psaní krásně ubíhá - za čtyři minuty jedenáct, to bych neměl takhle ponocovat, ale když spisovatel (v uvozovkách, samozřejmě) chytne slinu, proč toho nevyužít.
Ve sluchátkách mi hraje Eric Clapton, předtím tam byl Willsong a občas se tam mihnou i Green Day. Jo, já vím - vypadají příšerně, ale hrajou docela svižně a pěkně (když to není moc nahlas). Pak tu máme skvělou slovenskou kapelu Tretí deň - ale tu už jsem tu asi chválil mnohokrát, taky tam mám něco z alba "Pražská pálená" od Jarka Nohavici, dále tu je Paul Colman, Robin Mark, Ron Kenoly, Willie Nelson a to by bylo asi tak všechno. Tak až se budete zase na počítačích nudit (možná se vás to netýká, ale jsou i případi, kteří mi sem lezou tři a vícekrát za den, no je to normální - co je tu baví ? :D) zkuste si něco od nich najít na YouTube. Třeba si pak řeknete, že mám prostě šílenej vkus a víckrát mi sem na blog ani nos nestrčíte. Dobrou, jde se spát!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Sponzorované odkazy